Cześć założyłem właśnie Head Velocity MLT 1.30.Naciąg bardzo fajny o bardzo dobrej kontroli ,czuciu i komforcie, ale jak zwykle jest ale czyli moc i rotacja a w zasadzie trochę ich mało i tu pytanie
Jaki naciąg dołożyć aby w połączeniu z Velocity dał większą moc i rotacje nie ujmując czucia, kontroli i komfortu(problem z łokciem)?
Naciąg opisany jest, jako moc i komfort, skoro piszesz o dobrej kontroli, która jest na przeciwległym biegunie do powyższych, ta ja bym na początku zszedł trochę z siły naciągu tak 0,5 do 1kg. I powinno być lepiej.
Lechu67 pisze: ↑18 gru 2021, 11:32
Naciąg opisany jest, jako moc i komfort, skoro piszesz o dobrej kontroli, która jest na przeciwległym biegunie do powyższych, ta ja bym na początku zszedł trochę z siły naciągu tak 0,5 do 1kg. I powinno być lepiej.
Sądzę że jest to moje subiektywne odczucie (brak mocy)stąd pomysł hybrydy. Tym bardziej że dla mnie bardziej komfortowy jest 1,30 a nie 1,25. Jaki zatem naciąg do pary?Kiedyś bardzo polecany do multi był już nie produkowany Prince Beast a teraz?
Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi.
Velocity to multi - a Tobie brakuje mocy i chcesz dołożyć drut?
To tym bardziej mocy nie będzie, a jeszcze łokieć.
Rozumiem poprawić rotację to potrzebny jest kanciaty drut, ale one są sztywniejsze od gładkich bo trzeba utrzymać kształt, już nie ma co porównywać z multi.
Są multi z takim dodatkowymi grubszymi 3 żyłami które tworzą karby i dają lepszą rotację, ale są trochę sztywniejsze więc mocy też będzie mniej.
Chcesz więcej rotacji z tego co jest teraz, zejdź z siłą naciągnięcia wtedy naciąg lepiej chwyta piłkę (to taka ogólna zasada).
Napisz jaka rakieta i z jaką siłą wciągnąłeś.
Lechu67 pisze: ↑18 gru 2021, 21:54
Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi.
Velocity to multi - a Tobie brakuje mocy i chcesz dołożyć drut?
To tym bardziej mocy nie będzie, a jeszcze łokieć.
Rozumiem poprawić rotację to potrzebny jest kanciaty drut, ale one są sztywniejsze od gładkich bo trzeba utrzymać kształt, już nie ma co porównywać z multi.
Są multi z takim dodatkowymi grubszymi 3 żyłami które tworzą karby i dają lepszą rotację, ale są trochę sztywniejsze więc mocy też będzie mniej.
Chcesz więcej rotacji z tego co jest teraz, zejdź z siłą naciągnięcia wtedy naciąg lepiej chwyta piłkę (to taka ogólna zasada).
Napisz jaka rakieta i z jaką siłą wciągnąłeś.
No widzisz moja wiedza na temat naciągów jest żadna bo myślałem że dołożenie drutu Doda mocy.
Po co zatem do multi w hybrydzie dodawać np drut skoro multi 1,3 pozwala na dość dobrą kontrolę?
Head Speed MP wciągnięta 24/23.
Dla większej mocy możesz zejść do 23/22, a nawet niżej. Ale lepiej to robić stopniowo, żeby uchwycić to napięcie, które najbardziej Ci pasuje. Przy mniejszym napięciu będziesz mieć trochę mniej kontroli, coś za coś.
Co do rotacji, to myślę, że naciąg wiele nie zmieni. Bardziej prowadzenie rakiety w stosunku do piłki. Jeśli główka rakiety będzie miała wznoszącą trajketorię, to pojawi się topspin. Wtedy z kolei uderzenia mogą być trochę krótsze, bo mniej pędu zostanie wykorzystane do ruchu postępującego. Część ruchu rakiety pójdzie w odbicie, a część w rotację.
No ale z topspinem, możesz mocniej uderzać. To znowu skompensuje głębokość zagrań. Ale z kolei musisz być przygotowany do uderzenia i wyprowadzić je z dołu do góry, co w warunkach meczowych stawia wymagania co do antycypacji i pozycjonowania. A tu rakieta nie pomoże.
Możesz też spróbować innego multi od Heada - Rip Control, który ma karbowaną powierzchnię i napisać nam tutaj na forum czy to coś dało.
Teraz gram Velocity z napięciem 23/22 i jak prowadzę rakietę od dołu to rotacji jest dość. Serwis rotacyjny też jest. Sam naciąg wiele nie zmieni, moim zdaniem.
"Don't hurry, don't worry, you're only here for a short visit, so be sure to smell the flowers along the way."
Rip control do gry rotacyjnej super. Kiedyś grałem i byłem bardzo zadowolony a generalnie miałem wtedy problem z grą rotacją. Nie mam porównania do Velocity więc nie powiem czy lepiej czy gorzej. Jedno jest pewne że bez odpowiedniej techniki o mocy przy RIP'ie możesz zapomnieć.
Dzisiaj zamówiłem szpulę Velocity 1,30 więc na Ripa szybko nie przyjdzie czas tym bardziej że gra mi się nim mega komfortowo, a skoro uważacie że hybryda wiele nie zmieni to pozostaje praca nad techniką. A Velocity to jak dla mnie super naciąg w niskiej cenie, szczególnie w szpili